Израиль на ладони

Израильское право

На сайте 56995 документов по израильскому праву и законам
Архив ответов /

Недвижимость - Коммунальные услуги


Должны ли взносы домовому комитету быть пропорциональными жилплощади?

№40386 12.10.05 для печати отправить другу в избранное закладки ссылка

Вопрос

В нашем доме назначено собрание жильцов по определению взносов домовому комитету в счёт оплаты расходов по содержанию дома в исправном и надлежащем состоянии. Взнос этот обязателен и должен взиматься пропорционально занимаемой каждым владельцем жилплощади. Это в предварительных переговорах и оказалось камнем преткновения, т.к. требуют равных взносов от всех.

Каким законом это оговорено?

Ответ

Речь идёт об указаниях 57 и 58 пунктов Закона о земельной собственности от 1969-го года.

חוק המקרקעין, תשכ«ט — 1969

Вот их оригинальный текст

57. החלק ברכוש המשותף

(א) שיעורו של החלק ברכוש המשותף הצמוד לכל דירה יהיה לפי יחס שטח רצפתה אל שטח הרצפה של כל דירות שבבית המשותף, זולת אם נקבע בתקנון שיעור אחר; בחישוב שיעורו של חלק כאמור לא יעברו את תחום חלקי המאה.

(ב) בחישוב שטח הרצפה לענין סעיף-קטן (א) לא יובאו בחשבון שטחם של גזוזטראות ושל קירות חיצונים, אלא אם נקבעה בתקנון הוראה אחרת.

(ג) הוצמד חלק מסויים של הרכוש המשותף לדירה פלונית, יובא שטחו בחשבון לענין סעיף-קטן (א) בשיעור שנקבע לכך בתקנון, ובאין קביעה כזאת — בשיעור שקבע המפקח לפי הנסיבות.

58. נשיאת הוצאות)

(א) בעל דירה חייב להשתתף בהוצאות הדרושות להחזקתו התקינה ולניהולו של הרכוש המשותף ולהבטחת השירותים המחוייבים על פי דין או המקובלים על פי הנוהג, הכל בהתאם לחלקו ברכוש המשותף, זולת אם נקבע בתקנון שיעור-השתתפות אחר.

לענין זה «החזקה תקינה» — שמירה על מצבו של הרכוש המשותף כפי שהיה בעת גמר הבניה, לרבות שיפורים שבוצעו בו לאחר מכן בהסכמת בעלי הדירות.

(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), לא יהיה בעל דירה חייב, בשל חלק מסויים של הרכוש המשותף שהוצמד לדירתו או בשל חלק חיצוני לדירה, המהווים חלק מהדירה לפי רישומה, בהשתתפות בהוצאות הדרושות לחימום מים או להסקה ולהחזקה התקינה של המערכת המרכזית לחימום מים או להסקה, אם החלק האמור אינו מחובר למערכת המרכזית לחימום כאמור אלא אם כן נקבע בתקנון אחרת.

Адвокат-нотариус Семён Парнес


Подпишитесь на рассылку Израильского права и получайте новые юридические вопросы и ответы на электронную почту.
Выделите орфографическую ошибку мышью и нажмите Ctrl+Enter Заметили ошибку в тексте? Выделите текст мышью и нажмите Ctrl+Enter